A haszongépjárművekként is funkcionáló munkaquadokra az utóbbi időben igencsak megnőtt a kereslet az amerikai régiókban és hazánkban is egyaránt. Ezeknek korábban inkább a hegyvidéki területeken vették hasznát, mára már egyre több gazdálkodó is segítségül hívja őket. Ugyanis teherbírásuk vetekszik egy kis traktor vontatási teljesítményével. Olvasóink által beküldött anyagok, tapasztalatok és külhoni tesztek alapján az alábbi gépeket emeltük ki.

Yamaha Grizzly 700 EPS

Hazánkban talán az egyik legismertebb munkaquad a Grizzly, amely számos pozitív elismerést kapott szilárd, munkára összpontosító teljesítményéért. Ennek ellenére teljesítmény és nyomaték tekintetében csak a Brute Force mögött végzett. Ugyanakkor számos előnye van a többi technikával szemben. Ilyen például az On-Commando hajtásrendszer, amelynek segítségével simán, egyetlen gombnyomással válthatunk a kétkerékhajtás, négykerékhajtás és differenciálzáras négykerékhajtás között. A mind a 4 kereket vezérlő tárcsafékrendszernek és az állítható független felfüggesztésnek köszönhetően jól szerepel még a legnagyobb kihívást jelentő terepen is.

Adatok:

Motor típusa: egyhengeres, folyadékhűtéses, 4 ütemű, 4 szelepes

Lökettérfogat: 686cc

Üzemanyagrendszer: elektronikus üzemanyag-befecskendezés

Kihajtás: kardán

Hajtásrendszer: On-Command 2WD/4WD/differenciálzár

Polaris Sportsman Big Boss 6×6 570 EPS

Ha kinevezhetünk „nagyfőnököt” ezen gépek között, akkor a Polaris Sportsman egyértelműen megkaphatja ezt a címet. A traktorként forgalomba helyezhető, rendszámozható munkagép szervokormánnyal, takarékos 570ccm-es motorral, kiemelkedő terhelhetőséggel bír. A forgalomba helyezhetőség miatt a vállalkozások számára az ÁFA visszaigényelhető, így közúti forgalomban B kategóriás jogosítvánnyal vezethető. Ez ám a tiszta haszon… A gép a kiegészítő tengely miatt lényegesen hosszabb, családjának egyedülálló 3 tengelyes, 6 kerekes, 6×6-os összkerékhajtású tagja. Hossza ellenére a Big Boss meglepően fürgének bizonyul, köszönhetően a szervokormánynak. Azt gondolná az ember, hogy a fordulás sokkal nehezebb, de méreteihez képest kifejezetten jól használható zegzugos utakon is.

Adatok:

Motor típusa: ProStar DOHC 4-ütemű egy hengeres

Lökettérfogat: 567ccm

Üzemanyagrendszer: EFI – Elektromos Üzemanyag Befecskendezés

Kihajtás: kardán

Hajtásrendszer: kapcsolható összkerékhajtás AWD/2WD

Kawasaky Brute Force 750 4x4i EPS

Elődjéhez képest a Brute Force 750 4x4i EPS kéthengeres V-motor nyomatékát
tovább növelték. Piacvezető, egyedülálló felszereltséggel rendelkezik, mint például az ESP (sebességfüggő, elektronikus kormányszervó). A legnagyobb teljesítményű gépek mezőnyében a Brute Force 750 4x4i EPS lekörözi a többieket. A motor teljes teljesítménytartományában rendelkezésre álló nyomaték mennyisége megdöbbenti a használót. Állóhelyzetből hirtelen mozdulatok után hamar két keréken találja magát a sofőr. A hátsó differenciálzárral ellátott összkerékhajtás kicsit ropogott. A független felfüggesztés elöl és hátul is magas pontszámokat érdemel a vezetési kategóriában, és a kezelhetőségben is.

Adatok:

Motor típusa: folyadékhűtéses, négyütemű 90° V2-es

Lökettérfogat: 749cc

Üzemanyagrendszer: üzemanyag-befecskendezés: ø36 mm x 2

Kihajtás: kardán

Hajtásrendszer: összkerékhajtás 2WD/4WD

Honda Rubicon DCT EPS Delux

Ez egy szívós gép, amely a független hátsó felfüggesztésnek köszönhetően kényelmes utazást biztosít. Ezen kívül minden Rubiconhoz egyhengeres, 518 köbcentis motort, strapabíró első és hátsó csomagtartókat, könnyen kezelhető hátrameneti rendszert, éles formavilágot, praktikus segéddobozt és még sok mást garantálnak. Négy modellt kínálnak ebből a kategóriából, melyek közül a vevő könnyen kiválaszthatja a funkciók megfelelő kombinációját. Például az automata DCT sebességváltó vagy a kézi váltó és a szervokormány közül azt, amely a számára megfelelő. Természetesen minden Rubicon a híres Honda minőséget, tartósságot, megbízhatóságot ígéri – ez persze egy olyan nyerő kombináció, amely kiemeli őket a többi közül. A  Honda Rubicon DCT EPS Deluxe szilárd, munkára maximálisan befogható gépnek bizonyult. Ez az a quad – amely elektromos szervokormánnyal, független hátsó felfüggesztéssel rendelkezik.

Adatok:

Motor típusa: folyadékhűtéses, négyütemű

Lökettérfogat: 518cc

Üzemanyagrendszer: üzemanyag-befecskendezés

Kihajtás: kardán

Hajtásrendszer: összkerékhajtás

Can-Am Outlander X MR 1000R

Ha egy nagy, robosztus quadot keres, ez az a gép. Az Outlander X MR 1000R-t egy erős V2-es motor hajtja. Az Outlander figyelemfelkeltő dizájnnal és végtelennek tűnő erővel rendelkezik. Hibájának tartják, hogyha magas tartományban keményen kell dolgoznia, a szíj megcsúszhat. Az X MR 1000R felfejlesztette a Rotax 100R erejét továbbá csörlővel, tovább gondolt felfüggesztéssel látták el. Ezenfelül strapabíró felnikkel és kerekekkel látták el. Dulpa A-arm első felfüggesztéssel és TTI hátsó felfüggesztéssel látták el. A pakolhatóság érdekében egy vízálló hátsó tárolót kapott ami több, mint 21 literes.

Adatok:

Motor típusa: Folyadékhűtéses, Rotax V2 motor

Lökettérfogat: 976 cc

Üzemanyagrendszer: elektronikus üzemanyag-befecskendezés:

Kihajtás: kardán

Hajtásrendszer: válaszható 2/4 kerék meghajtás, Visco Lok QE önzáró első differenciálmű

 

 

 

Tarjányi Lili

Ha tetszett, oszd meg másokkal is!

A többi cikket se hagyd ki!