Várható ár (USA): 90 000 – 110 000 dollár
Áttekintés
Képzeljünk el egy porfelhőt egy homokdűne mögött, ahonnan egy hörgő, 700 lóerős, 5,2 literes kompresszoros V8-as morgása tör elő. Pontosan ez az új Ford Mustang Raptor – egy olyan „póniautó”, amely Fox Live lengéscsillapítókon száguld, akkora rugóúttal, hogy Michigan zötykölődő autópályáin is magabiztosan roboghatunk vele anélkül, hogy kiborulna a poharunk. A Ford Raptor-család eredetileg az F-150-esen indult, később a Bronco Raptor formájában terebélyesedett, és hamarosan a Ranger is várható. Most pedig megérkezik a márka egyetlen fennmaradó kupéjának sorába – a legendás Mustangra – ültetve.
Bár ez a koncepció bizonyos áldozatokkal jár:
-
a Mustang Raptor összkerékhajtással érkezik,
-
kétfokozatú terepváltó (low range) nem lesz benne,
-
és a jelenlegi információk szerint manuális váltó sem kérhető (akárcsak a Shelby GT500 esetében).
Ennek ellenére a 2026-ban érkező Mustang Raptor minden adottsággal rendelkezik majd, hogy a valaha volt egyik leggyorsabb Mustang legyen – ráadásul terepes sárfogó gumikon, sárvédő-szélesítésekkel és még sárfogó gumiketlicékkel kiegészítve.
Mi újdonság 2026-ra?
A Mustang Raptor egy teljesen új fejezetet nyit a Ford történetében. Ugyan az ötlet korábban talán csak „rajongói álom” volt, a megvalósítás mégis hamarabb érkezik, mint gondoltuk: 2026-ra várható. Részletes technikai adatok még nem állnak rendelkezésre, de a bemutató közeledtével fokozatosan csepegtet majd információkat a Ford.
Árak és melyik modellt érdemes választani?
Az előzetes becslések szerint az új Mustang Raptor alapára körülbelül 90 000 dollár (várhatóan kb. 85-90 ezer euró), míg a „csúcsváltozat” Raptor R akár a 110 000 dolláros (kb. 105 ezer euró körüli) ársávot is elérheti. Az F-150 Raptor receptjéhez hasonlóan a Ford valószínűleg egy „alap” Raptor-modellt kínál majd, amely egyértelműen erősebb lesz, mint a szériaváltozatú V8-as Mustang. Ezt követheti egy még brutálisabb, nyomatékban és teljesítményben is kimaxolt Raptor R verzió.
Az ár ebben a szegmensben eleve magas, de ne feledjük, hogy a Mustang Raptor egy igazi hibrid kategóriát teremt: sportkupé + off-road képesség = magasabb árcédula.
Bővebb tudnivalók a Mustang Raptor kupéról
Az elkövetkező hónapokban valószínűleg több részlet is kiderül a Mustang Raptor lehetséges paramétereiről és teljesítményéről, köztük:
-
Motor, váltó és menettulajdonságok
A hírek szerint 5,2 literes kompresszoros V8 körülbelül 700 lóerővel, összkerékhajtás, valamint automata váltó (feltehetően 10 fokozatú, a GT500-ból vagy a Raptor pick-upokból származtatva). A futómű a Fox Live rendszert kapja, hosszú rugóúttal, hogy a jármű ne csak aszfalton, de terepen is magabiztosan mozogjon. -
Gyorsulás (0–100 km/h)
A teljesítményt tekintve valószínűleg 3-4 másodperc körüli gyorsulást várhatunk 0–100 km/h között, ami elképesztő egy ilyen megemelt futóművű, súlyosabb karosszériájú autónál. -
Fogyasztás és hatótáv
A nagy teljesítményű V8 és az összkerékhajtás valószínűleg nem barátja a takarékosságnak. Európai szabványok szerint 15-20 liter/100 km közötti átlag sem volna meglepő. -
Belső tér, kényelem, raktér
Az új generációs Mustang digitális műszerfala és nagy méretű infotainment kijelzője valószínűleg megmarad, de a Raptor-csomaghoz masszívabb ülések, eltérő dekorbetétek, sőt, speciális kormány és beltéri kárpitok is dukálhatnak. Ne lepődjünk meg a gumiszőnyegeken és az off-road stílusú kiegészítőkön sem. -
Infotainment és konnektivitás
Egy ilyen csúcskategóriás Mustangban várhatóan teljes körű online kapcsolódás, Apple CarPlay/Android Auto, vezeték nélküli frissítések (OTA) és méretes központi érintőképernyő lesz. -
Biztonság és vezetéstámogatás
Adaptív tempomat, sávtartó, vészfékrendszer, parkolókamera vagy akár 360 fokos kamerarendszer: a modern Fordokban ezek mind megtalálhatóak. A Raptor esetében is a legtöbb biztonsági és kényelmi funkció elérhető lesz. -
Garancia és karbantartás
A Ford alapgaranciája várhatóan Európában is legalább 2 év (vagy 100 000 km) lesz, de ez piaconként eltérhet. Külön garancia feltételekre számíthatunk a Raptor-modelleknél az off-road használat miatt.
Összegzés
A 2026-os Ford Mustang Raptor a sportkupé és off-road világ egyedülálló fúzióját ígéri. Egy kompresszoros V8-ból előcsalogatott, közel 700 lóerős teljesítménnyel, Fox-lengéscsillapítókkal és összkerékhajtással gyakorlatilag sem út, sem terep nem jelent majd akadályt. Természetesen az ár is ennek megfelelő: 90 000 – 110 000 dollár közötti tartományban mozog, ami európai átszámításban is a luxuskategóriába helyezi ezt a modellt.
Ha valakit vonz a Mustang-örökség, imádja a versenyautós élményt, ugyanakkor időnként sárba és murvára is kivinné kedvenc izomautóját, akkor a Mustang Raptor egy merész, de csábító választás lehet. A hivatalos bevezetés 2026 körül várható, és addig bizonyára további izgalmas részletek is napvilágot látnak erről a páratlan újdonságról.