VadaszUjsag.hu – 2025

Előnyök, hátrányok, összegzés

Előnyök (HIGHS)

  • Kompakt méret ellenére rendkívül sokoldalú és praktikus
  • Kedvező fogyasztású hibrid változat
  • Könnyebben kezelhető, mint a full-size pickupok

Hátrányok (LOWS)

  • Feszes futómű, rázósabb menetkomfort rosszabb útfelületeken
  • Alacsonyabb vontatási kapacitás, mint a Hyundai Santa Cruz

Összegzés (VERDICT)
A Ford kiválóan ért a pickupok fejlesztéséhez: a 2025-ös Maverick pedig ezt igazolja. A Ranger és az F-150 legjobb tulajdonságait integrálva egy olyan kompakt haszonjármű született, amely méreténél fogva könnyebben kezelhető, mégis meglepően sokoldalú és teherbíró. Bekerült a 2025-ös „10 Best Trucks” listára, sőt, szerkesztői kedvenc (Editors’ Choice) is lett. A takarékos hibrid, illetve a fürge, turbós négyhengeres egyaránt megfelel a mindennapi igényeknek – városban és könnyebb terepen is.


Mi újdonság 2025-re?

A Maverick kínálatában új, Lobo névre keresztelt sportos változat jelenik meg. Ez a modell egy 238 lóerős (kb. 175 kW) turbós benzines négyhengeressel érkezik, hétfokozatú automata váltóval és összkerékhajtással. A váltót a Ford európai Focus ST-jétől kölcsönözték, a futóművet pedig ültették és nagyobb teljesítményű fékeket szereltek be. A 19 colos, ralira emlékeztető kerekek és a különleges optikai kiegészítők szintén a sportosságot hangsúlyozzák.

A frissítés részeként minden 2025-ös Maverick sötétített fényszóróbúrákat, átdolgozott első lökhárítót és hűtőrácsot kap, valamint új keréktárcsa-design is elérhető. Az utastérben új színvilágok jelentek meg, köztük a Lariat felszereltségi szinthez kérhető Smoke Truffle téma (bronzárnyalatú díszítőelemekkel). Az eddigi 8 hüvelykes központi kijelző helyére egy nagyobb, 13,2 colos infotainment került, amely már vezeték nélküli Apple CarPlay-t és Android Auto-t is támogat.

Fontos előrelépés, hogy a hibrid erőforráshoz immár összkerékhajtás is rendelhető, és így felszerelve szintén képes akár 1814 kg (4000 font) vontatásra a Towing csomaggal. Újdonság még a 360 fokos kamera, valamint egy speciális funkció, amely a hátsó kamerarendszer segítségével könnyíti meg az utánfutó ráakasztását.

A vezetéstámogató rendszereket bővítették: alapáron jár a sávtartó, az adaptív tempomat és az automatikus távfény. A magasabb (Lariat, Tremor) felszereltségek fejlettebb adaptív tempomatot kapnak, amely tartja a sáv közepét és a sebességet a táblák alapján. A turbós négyhengeres motor teljesítménye enyhén csökkent az előző évi 250 lóerőről 238 lóerőre, de a gyakorlatban alig észrevehető különbségről van szó.

 


Árak és felszereltségek

A 2025-ös Maverick indulóára 28 590 dollár (kb. alap XL), és egészen 42 345 dollárig (felső kategóriás Lobo High) terjed, a kiválasztott csomagoktól függően:

  • XL – 28 590 USD
  • XLT – 31 090 USD (ajánlott kiinduló szint)
  • Lobo Standard – 36 850 USD
  • Lariat – 38 885 USD
  • Tremor – 41 945 USD
  • Lobo High – 42 345 USD

A Ford öt felszereltségi szintet kínál (XL, XLT, Lobo, Lariat, Tremor), de a Lobo kétféle felszereltségi csomagban is elérhető (Standard, High).

Ha a lehető legalacsonyabb áron szeretnénk egy Mavericket, az XL lehet a befutó, viszont ez minimális kényelmi extrákat tartalmaz. A XLT már 17 colos könnyűfém felnikkel, tempomattal, elektromos visszapillantó tükrökkel és elektromosan zárható platóajtóval érkezik, így kiváló ár-érték arányú ajánlat. Az összkerékhajtás a hibridnél is elérhető (várhatóan kb. +1500 dollár), ami még vonzóbbá teszi a Mavericket. A vontatási képességet maximalizálni kívánóknak érdemes kérni a Towing csomagot, így a 4,5 méteres kisteher is képes 1814 kg-ot vontatni.


Motorok, váltó és menettulajdonságok

Alapfelszereltségben a 238 LE-s (kb. 175 kW), 2,0 literes turbós négyhengeres motort kapjuk, amelyhez nyolcfokozatú automata társul. Opcionálisan elérhető a hibrid hajtás: itt egy 2,5 literes benzinmotort egy villanymotor segít, a rendszer összteljesítménye 191 LE (kb. 142 kW), a váltó pedig fokozatmentes (CVT). Mindkét megoldáshoz kérhető első- vagy összkerékhajtás.

A teherbírás miatt a futómű hangolása kissé feszes, ami rázósabb utazást eredményez rossz minőségű utakon. A sportosabb Lobo változatban alap a turbós benzines és az összkerékhajtás, de a nyolcfokozatú helyett hétfokozatú automatát kapunk kormány mögötti váltófülekkel. Az ültetett futómű, a megerősített fékrendszer, valamint a „Lobo” üzemmód – amely a kanyarkijáratoknál kissé megengedőbbé teszi a hátsó tengelyt – igazi játékosságot csempész a pickup élménybe.

Gyorsulási adatok

Az opcionális turbómotor kifejezetten fürgének érződik: a mérések szerint 5,9 másodperc alatt éri el a 0–96 km/h-t (60 mph). A hibrid szerényebb teljesítménye ellenére (191 LE) is tisztességesen megoldja a hétköznapi feladatokat, de valamivel lassabb, 7,7 mp körüli sprintidővel.


Vontatás és terhelhetőség

A hibrid és a benzines Maverick egyaránt 680 kg (1500 font) körüli terhelhetőséget kínál, és 907 kg (2000 font) vontatásra képes alapáron. A Towing csomaggal azonban mindkettő akár 1814 kg-ot (4000 font) is el tud húzni. (Ha valaki még nagyobb vontatási kapacitást keres egy kisteherautóban, a Hyundai Santa Cruz akár 2268 kg-ot is vontathat, igaz, ott nincs hibrid opció.)

 


Fogyasztás (EU-konverzió)

Az amerikai szabvány (EPA) szerint a hibrid Maverick 42 mpg városi (kb. 5,6 l/100 km) és 33 mpg autópálya (kb. 7,1 l/100 km) fogyasztást produkálhat. A benzines változat a gyári adatok alapján legfeljebb 23 mpg városi (kb. 10,2 l/100 km) és 30 mpg autópálya (kb. 7,8 l/100 km) értékeket ér el. A valós tesztek során a benzines, összkerekes XLT 8,1 l/100 km körüli (29 mpg) eredményt hozott, míg a Tremor kiadásnál ugyanez kb. 9,0 l/100 km-re (26 mpg) emelkedett. A hibrid a gyári értékhez képest valamivel kevesebbet, kb. 30 mpg-t (7,8 l/100 km) produkált autópályán.


Belső tér, kényelem és raktér

Minden Maverick duplakabinos (négy ajtós), így a hátsó ülésen is két felnőttnek elegendő hely van, bár a lábtér nem túl bőséges. Az utastérben számos praktikus tárolórekeszt alakítottak ki, többek között az ülések alatt is találhatunk nagyobb tárolóhelyet.

Az XL alapmodell puritán, de már tartalmaz állítható kormányt (dőlés és tengelyirány), távirányítós központi zárat, és a vezetőülés deréktámaszát is állíthatjuk. A magasabb (XLT, Lariat) szinteken már kényelmesebb extrákat kapunk: kétzónás klímavezérlés, hangulatvilágítás, elektromos első ülésállítás, stb.

A plató kb. 4,5 láb (1,37 m) hosszú, és a Ford azt állítja, hogy akár 18 db 120×240 cm-es (4×8 láb) rétegelt lemezt is elfér rajta, ha azokat kicsit megdöntve helyezzük be. Emellett kérhető 12 voltos és 230 voltos (Európában 110 V helyett 230 V) csatlakozó is a platóra.


Összefoglaló

A 2025-ös Ford Maverick tökéletes választás azoknak, akik nem szeretnének óriási, nehezen parkolható pickupot, de mégis igénylik a haszonjárművek praktikumát és terhelhetőségét. A hibrid kivitel kedvező üzemanyag-fogyasztást kínál, ugyanakkor a turbós benzinessel is meglepően sokoldalú. Az árak versenyképesek, a modellkínálat rugalmas. Egyetlen igazi konkurense a Hyundai Santa Cruz, ám az drágább és nincs belőle hibrid.

A kompakt méretű Maverick tehát egy mindenre alkalmas „mini-truck”, amely a Ford pickup-örökséget európai szemmel is vonzó, takarékos és városi/barátságos formában hozza el. Az új Lobo változattal pedig azoknak is készült, akik a pickuptól némi sportos vezetési élményt várnak.

Írta és szerkesztette: VadaszUjsag.hu – 2025

Ha tetszett, oszd meg másokkal is!