2014-ben rukkolt elő a Kawasaki legújabb terepjáró közelítő járműveivel, melyek a Mule becenevet kapták. Úgy tűnik, hogy mostantól minden évben kapunk valami izgalmas újdonságot a japán gyártótól, hiszen az idei családtagok mellé jövőre jön a Mule PRO-FX EPS UTV.
A Mule 3-6 utas szállítására alkalmas járműveit a mezőgazdaságban és az erdészetben dolgozók ugyanúgy szeretik, akárcsak a vadászok, ami nem csoda.
A háromhengeres, 0,82 literes, benzinbefecskendezéses motor számára nem igazán tudunk olyan szituációt teremteni, melyben ne állná meg a helyét ez az ügyes kis gép.
A levegőszűrőt és az akkumulátort bármikor elérjük egy kis panelen keresztül, a jármű jobb oldalán, így nem kell szakavatott szerelőnek lenni egy kisebb bütyköléshez.
És egy jó hír a diesel kedvelőinek. 2015 decemberétől már kapható lesz Mule PRO-FX EPS UTV diesel verziója is, pontosabban verziói. Hiszen a 3 személyesből és a hatszemélyesből is készül majd új motortípussal szerelt változat.
A Mule acél váza egyébként nem csak dísz, vagy valamiféle megnyugtató esztétikai elgondolás, hanem egy hihetetlenül erős és strapabíró alap, elképesztő teherbírással.
Hátul egy szabványos raklap méreteinek megfelelő csomagtartó áll a rendelkezésünkre, míg egy esetleges elakadás, vagy egyéb probléma esetére van egy megbízható csörlőnk is.
A rácsok védik az utasokat a fékezés során esetleg előre guruló rakomány elől, de a bukórácsok is biztos védelmet nyújtanak a faágak, és persze a borulás ellen is.
A Mule PRO-FX EPS UTV-re abszolút igaz a mondás: kicsi a bors, de erős. Tényleg nehéz volna olyan terepviszonyokat kreálni, amelyek kapcsán a kis „Öszvér” bajba kerülne. Talán, ha leugratunk vele a szakadék szélén…
Ha mégis mondnunk kellene egyetlen negatívumot, talán arra hívnánk fel a gyártó figyelmét, hogy a következő konstrukciónál használjanak egy kicsivel több kapaszkodót és fogantyút a kabin elülső és hátulsó részein is, mert a be és kiszálláshoz erre szükség lehet azokon a területeken, amelyekre a Mule képes bármikor elvinni bennünket.