A tél egyeseknek a karácsonyi vásárok időszaka. Mások csak arra tudnak gondolni, hogy a zerge párzási időszaka van. De a sikeres zergevadászathoz megfelelő vadászfelszerelés is kell. Gyakorlatban kipróbáltuk a Swarovski optikáit, amik a hegyi vadászatokhoz alkalmasak.

Írta: all4hunters // Alberto Bosa

A vadászszezon a végéhez közeledik. December eleje van és az időjárás változékony marad: Naponta ugyan csak gyengén havazik, a fehér hótakaró a hegyekben azonban naponta vastagabb lesz. A szél a kezünkre fújja a hópelyheket, miközben mi a távcsövünkkel a hegygerinceket és mélyedéseket figyeljük, szikláról-sziklára – vadászunk a zergebakra.

Kipróbáltuk a Swarovski vadászoptikákat a gyakorlatban

Minden az olaszországi Dal Balcon (Malo, provincia Vicenza) fegyvergyártó műhelyben kezdődött. Egy futár hozott nekem egy csodálatos, egy hónappal előbbre hozott karácsonyi ajándékot. Egy barna doboz volt. Kíváncsian kinyitottuk. A dobozban további nagy és kicsi csomagolások voltak – mind a Swarovski Optik-tól.

Kicsomagolásnál találtunk egy Z5 3,5-18×44 P céltávcsövet, egy EL Range 10×42 W B távcsövet beépített távolságmérővel és egy ATS 65 spektívet 20-60x Vario okulárral és állvánnyal.

Davide nem vesztegette az időt: Felszerelte a Z5 céltávcsövet a billenő csövű puskámra és a vállalat lőterén beállította. Az optika kitűnő minőségének, valamint Davide képességeinek és profizmusának köszönhetően ehhez elegendő volt 3 lövés.

Davide Dal Balcon a Swarovski Z5 3,5-18×44 P céltávcső felszerelése és beállítása közben.

A következő napon saját magunk is leadtunk 3 próbalövést, hogy lássuk, minden úgy működik, mint ahogy a Swarovski Optik ballisztikai programja előírja. Nem volt semmi kifogásolható. A 200, 250 és 300 méter távolságban lévő célokat az állítótornyokon elvégzett megfelelő beállítások után gyorsan és pontosan eltaláltuk. A távolságmérős távcső és a spektív is optimális benyomást tett.

A Swarovski Z5 3,5-18×44 P könnyű céltávcső a megbízható kísérő pontos lövésekhez nagy távolságokon a hegyekben vagy járhatatlan terepen.

Zergevadászaton a Swarovski optikákkal

Nem kellett volna ébresztőt állítani erre a reggelre. Amikor kelni kellett volna, már rég kávéztunk. Mert hát a vadászszenvedély nem hagyja az embert nyugodni és korán kizavarja az ágyból. A meredek mászástól hamar bemelegedtek az izmaink még pirkadat előtt. Helyben akartunk lenni még mielőtt az állatok aktívak lettek volna.

Végül megérkeztünk a sziklacsúcsra, amit majdnem 2 órával és 1000 méterrel lejjebb kiszemeltünk célként. Ott először leráztuk az éjszaka leesett havat és élveztük a kilátást a csodálatos reggeli téli tájra.

Időközben néhány zerge suta és gidák jelentek meg a magaslati legelőkön. Táplálék után kutatva kaparták a patájukkal a havas talajt.

Egyelőre minden csendes volt. Aztán a leguruló kövek hangja azt árulta el, hogy feljebb a bakok egymással küzdenek. Így ismét vállra vettük a hátizsákot és útra keltünk.

Nem volt egyszerű megközelíteni az állatokat: A hegyoldal meredek volt és a bakok tartózkodási helyéről jól belátható. A másik oldalon függőleges volt a völgyig. Mégis sikerült az egyik bakot kicsit több mint 200 méterre megközelíteni. Egy 85 gr-es lövedék tökéletesen eltalálta.

Tökéletes vadászkísérők a hegyekben a Swarovski Optik-tól

Egy céltávcső működését gyorsan el lehet magyarázni. Ellentétben azt, hogy milyen érzés használni, elég nehéz leírni. Végül is itt már érzelmi tényezők is játszanak, amiknek a tárgyhoz semmi közük sincs.

A Swarovski  EL Range 10×42 W B távcső is egy fontos vadásztárs lett számunkra.

A hegyi vadászaton intenzíven használtuk és egy valamit biztosan állíthatunk: A Swarovski Optik ismét eleget tett azon hírnevének, hogy az egyik vezető optikai eszközöket gyártó vállalat.

A lencsék kezdetektől fogva kifogástalannak bizonyultak. A kép kristály tiszta volt. Ugyanezt elmondhatjuk a fókuszálásról és a nagyítást állító kerékről. A ballisztikai program is nagyon precíz. A fontos adatok és lőszer megadása után megkaptuk a megfelelő kattintás számot az állító tornyon – nagy lövési távolságokig.

Ezen kívül a Z5 céltávcsövön 50 méteres távolságtól beállítható a parallaxis kiegyenlítés. 100 méteres távolságnál minden kattintás 7 mm-rel tolja el a lövedék becsapódási pontját.

A vadászoptikák műszaki adatai

Swarovski EL Range Swarovski ATS Swarovski Z5
Nagyítás: 10x 20-60x 3,5-18x
Objektívátmérő: 42 mm 65 mm 44 mm
Látómező: 110 m/1.000 m 36-20 m/1.000 m 10-2 m/100 m
Súly: 880 g 1.330 g 450 g

Amikor különösen hideg van, a magasságkülönbségek kihívóak és hó fedi a fagyott talajt, akkor a vadászat különösen sokat követel a vadászat. Pont ilyenkor van a szenvedélyes vadásznak igazán szüksége a megfelelő felszerelésre. Éppen ezért köszönjük Zamberlan-nak a bakancsot és Riserva-nak a hátizsákot.

Ha tetszett, oszd meg másokkal is!

A többi cikket se hagyd ki!